måndag 28 januari 2013

Stockholm #3

En liten del av mitt Stockholmsbesök gick ju åt till att träffa fotografen och konstnären Anders Kris'ar.
Anders ställer för tillfället ut sina bilder på Abecita Konstmuseum och det var så jag träffade honom första gången och fick då en inbjudan till hans atelje i Stockholm.
Så spännande och Anders levererade.
En helt otrolig fin skulptur som han jobbar på just nu. Den är utan namn och föreställer två pojkar som sitter och håller varandra i hand.
Den är liksom så vacker och rörande på samma gång.
Och så helt fantastiskt perfekt.
Det här är den fjärde av totalt fem skulpturer ur samma ljutform.
Alla redan sålda ut till hela världen.
Verkligen kul och jag hoppas få komma dit någon mer gång.






Anders till vänster och Jonas till höger

På fotografiska dagen efter såg jag denna boken.
Jag har den, men den här var en specialutgåvan. Och ni ser kanske priset (3500).
Då undrar jag vad min är värd som är signerad på ett minst sagt speciellt sätt.


Likaså skrivs det i tidningen vilka fotografer som man ska investera i.
Och även där dyker Anders upp.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar