onsdag 2 oktober 2013

Hösten är här



Jag har varit ledig idag.
Eller så gott som ledig.
Skickat lite mail.
Ringt några samtal.

Käkat lunch med en kompis jag inte träffat på ett tag.
Vi pratade oavbrutet i 3 timmar.
Kändes bra då.
Nu känns det lite vemodigt att vi inte ses oftare.

Konstigt också att jag just nu inte vill annat än vara hemma.
Precis de veckorna som jag är ute på resande fot med jobbet.

Körde till Skara nu ikväll.
På vägen hit tog jag bilden som ni ser här ovan.
Det mörknar fort nu.
Kvällarna är kalla.
Skymningarna vackra.

I hotell lobbyn träffar jag en glad australiensare.
G`day Mate!
Han berättar att Australien faktiskt har fler vilda kameler än kängerur.
Häftigt land det där.

Imorgon kommer mamma till Skara.
Det ska bli trevligt.

Är trött nu.
Känner mig sliten.
Kroppen hänger inte riktigt me.
Drygt en vecka kvar på jobbet.
Sen blir det lite vila.
Helst ett vinteride.
Men man kan ju inte få allt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar