söndag 31 juli 2011

Ett fynd

Att hitta något såhär på sluttampen av sommarean kan verka helt hopplöst.
Men ibland har man bara tur.
Tur att man har orken att kolla igenom den där raden med galgar som bara ser för jobbig ut.
I bästa fall har personalen försökt reda ut alla tråkiga beigea kläder som hänger ihoptrasslade med varandra.
Och storlekar ska vi inte prata om. Det finns ju aldrig något kvar på rean i min storlek.

Så där inklämt mellan en massa tråkigt hänger en gammalrosa kavaj. Och jag provar.


Fin!
Letar vidare och hittar matchande byxor.
Allt i min storlek.



Kostym?
Ja visst ser det lite "kontorsaktigt" ut, men det behöver inte vara fel.
I oktober efter skolfotograferandet lär jag ju behöva gå på en arbetsintervju.
Och jag sparade 450 spänn på att det var rea.
Ett fynd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar