onsdag 13 juli 2011

Tjörn del 4

När man har semester så tar man dagen som den kommer.
Om man inte har hela semestern planerad in i minsta detalj då vill säga.
Alla gör vi olika.
Så här är jag igen, tillbaka på hemmaplan.
Helt okej för mina föräldrar då dom har permanent semester (pensionärer).


När vi satt och åt frukost ringer telefonen och det är lilla K.
Hon vill bara ringa och berätta för farfar, farmor och faster att hon tappat sin första tand. Telefonen skickas runt mellan oss så hon får berätta om och om igen.
Faster Anna frågar var lilla K har gjort med sin tand. Var är den?
Lilla K svarar.
- "Jag har den i munnen, jag svalde den"!
Det blir nog för stackars mamma och pappa att leta när den på naturlig väg kommer ut igen.


Gick på kantarelljakt idag.
Hela jag såg ut som en kantarell där i skogen när jag luffsade runt i min (som pappa kallar det) rymddräckt. Min gula overall.
Kom hem med 1 liter kantareller och två fästingar.


Har också plockat vinbär idag. Både svarta och röda.
Det ska bli härlig vinbärsgelè.
Sommarkramar till alla!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar