söndag 16 oktober 2011

Söndagsnöje

I ett inlägg jag skrev på bloggen i april, nämnde jag att Göteborgs Konstmuseum precis som Borås Konstmuseum, skulle ha en utställning med kvinnliga konstnärer ur samlingarna.

Ni kan läsa om det HÄR.

Och nu äntligen så var jag i Göteborg idag och såg den.


Kunde varit utan.
Kändes fattig.
Inget kan slå utställningen i Borås.
Tur då att det fanns så mycket annat att se.
T.ex. Jan Lööf



Och en massa roliga skulpturer.

Se men inte röra. Vad sjutton!!! Anna måste känna bara lite.

Blev helt kär i Cajsa Von Zeipels skulptur Seconds in Esctasy.

En 6 meter hög dansare som roterar runt sin stång

Självklart fastnade jag också för den lilla äggskalspojken. 
Men vem gör inte det?




I en trappa kan man hitta "Loket"!


Med lätta steg promenerade jag vidare i höstsolen till Världskulturmuseet. 


Och där var det faktiskt en barnutställning som fattade tag i mig.

Hur uppstår våra känslor? Var sitter jaget? Varför blir vi rädda? 
"Känn dig själv" är en annorlunda resa för hela familjen en utställning att uppleva tillsammans. 
På en vandring genom pulserande gummiväggar, droppformade vattensängar, parkettgolv i rörelse och roterande skrattspeglar utforskas dina känslor och utmanas dina sinnen. 
Och det är Fri entré.
 
Så ta med er alla barn ni känner och åkt dit.
Lek och lär känna era känslor.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar