söndag 2 oktober 2011

Hilma af Klint & Adam Fuss

Igår var jag på vernissage på Borås Konstmuseum.
Hasse P:s sista utställning innan Pontus tar över.
Och han ska vara nöjd för den är en väldigt fin.

Hilma af Klint

Men det är ju ändå Adam som får min uppmärksamhet.
Han är en duktig konstnär med otroliga idéer.
Han är en fotograf utan kamera.

Adam Fuss

Adam Fuss

Adam Fuss

Adam Fuss
Och utställningen fortsätter på andra våningen med 
Annika Ekdahls gobelänger. 
Och en möjlighet för allmänheten att tillsammans brodera ett 
konstverk.




En trappa ner i Galleri U fanns dessa hängande konstverk av 
Anna-Maria Ivstedt.


Och i Videoboxen....



Sist vill jag tacka Hasse för att han har gjort så mycket bra på och för Konstmuseet.

Men fin konst på fint museum har svårt att mäta sig med det underbara väder som mötte mig då jag klev ut på gatan och tog en sista sommarpromenad genom stan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar