söndag 8 januari 2012

Vikligheten

Denna kalla januaridag i Borås.
Min sista lediga dag innan jobbet drar igång.
Vill bara slappa och göra inget med bestämde mig för att ta en tur till stan.
Fy skäms på mig att jag inte varit och sett nya kulturhusentrén på riktigt.
Men måste säga nu att jag tycker den blev väldigt fin.
Finare kommer den vara till våren med lite grönska.


Målet med utflykten var ändå att se utställningen Virkligheten på Galleri U.
Väldigt sevärd. 
Ett otroligt handarbete och underbart idérikt.
Finns bara kvar till 15 januari. 
Så skynda att se.





Och jag kan inte gå till kulturhuset utan att ta en sväng in på bibblan.
Lånade bara böcker om mat.
Mums!


Även om man aldrig lagar nåt i böckerna så är det inspirerande.
Och alla vackra bilder som får det att vattnas i munnen.
Men boken "Fredagsmys" är en bok jag velat låna länge.
Lyssna bara på ordet FREDAGSMYS!
Så härligt! 
Det ger mig habegär.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar