tisdag 7 februari 2012

Here we go again

Det är nog så ni tänker.
Vad gör hon, vad håller hon på med?
Loppis igen!
Äger hon inte en grej?
Hur stora skåp har hon?
Behöver hon allt?


Och jag har bara dom svaren som jag själv vill höra.
Jag köper bara saker som jag har nytta av och behöver.
Saker som jag kommer använda.
Jag handlar inget bara för att det är billigt.

Okej jag ljuger ju en del för mig själv ibland....
Ja, jag köper saker som jag inte behöver.
Eller jag vill ha och behöver dem för stunden.
Och ja, jag köper vissa saker ibland bara för att de är så otroligt billiga.
Idag på loppisen fanns det en fin kopp jag ville ha.
Men som alltid kan/får man inte köpa en utan måste köpa alla fyra t.ex.
25 spänn för fyra koppar och fat.
Snabbt blixtrade tanken förbi att jag kunde köpa alla fyra, behålla en och slänga tre och ändå komma billigt undan.
Men jag är inte en sån person.
Så det blev ingen kopp.
Det blev tallrikar istället.
Har faktiskt sakta men säkert tänkt byta ut mitt tråkiga IKEA porslin.
Så sex djupa tallrikar, tre assietter och en liten djup efterättskål för 55:-
Och fröken Anna är nöjd (med mindre plats i skåpen)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar