onsdag 27 februari 2013

Sortera bilder

Just nu tas mycket av min tid upp av att sortera gamla bilder på datorn. 
De ska läggas på en hårddisk.
Behöver därför kolla att det inte finns dubbletter och likande som bara tar en massa plats.
Hittar så mycket bilder som jag glömt bort.
T.ex. den här bilden som jag tog för flera år sedan på väg hem från jobbet i Vara. 
Ett helt otroligt, vackert, stort fält med solrosor bredvid vägen.
Så ja, bilister som körde förbi undrade väl vad jag gjorde stående ibland de meterhöga solrosorna.
Inte visste jag att just den bilden jag tog då skulle hänga på min första egna utställning.

 
Sen den hösten har det inte planterats några nya solrosor på det fältet. 
Har nämligen vägarna förbi varje år, och hoppas få se ett gult hav igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar