söndag 17 mars 2013

Söndagsinlägg

Ja då var det söndag igen.
Helgen har väl varit lite si och så.
Varierande skulle man kunna säga.
Så mycket jag skulle vilja göra som inte blir av. 
Så mycket som jag borde gjort.
Svårt att ta sig tid att fundera ut vart man skall börja.
Vilken ände?
Motivationen känns superlåg. 
Vill ju hitta dit igen. Kan det vara för att jag inte känner mig riktigt glad?
Ser ingen glädje i det jag gör?
Inspirationen känns som den här våren.
Den blir kvävd och uppskjuten av den förbannade vintern som vägrar ge sig.
Känns som jag klagar för mycket. Hittar fel och är negativ.
Kan inte riktigt skilja ilska från ledsamhet eller besvikelse.
Men som min kära vän sa,- Om man delar tråkigheterna så blir det lättare att bära.

Att få rymma hemifrån till gymmet är en sak jag vet att jag blir glad av.
Jag vet vad jag ska göra. Jag träffar nya människor vilket är kul.
Det utstrålas kämparglöd, sammanhållning, glädje och man fokuserar mot ett gemensamt mål.
Vi hjälps åt att nå dit genom att peppa varandra.
Genom att skratta när det är som tyngst.
Och även om kroppen inte får slappa en sekund så får hjärnan tid att lägga av och bara följa med.
Du kan inte vara någon annanstans än just där och då.
I helgen var det inspirationsdag på mitt gym.
Jag tränade i 4 timmar på raken.
Det kommer jag nog inte göra om i det närmsta.
Jag var riktigt trött efteråt, men oj så roligt det var.
Här nedan ser ni bilder från när vi tränade Grit (styrka) i 30 min. TUNGT!

Det är jag till höger i det gröna linnet.


Ta gärna en liten söndagstitt på Lindas blogg. Hon skriver fint om hur förra helgen på Tjörn var.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar