lördag 28 december 2013

Digitalt museum del 1

När jag häromdagen fick för mig att googla på min födelseort Hjälteby så dök en massa bilder upp.
Jag klickade på en länk och hamnade på en sida med gamla foton.
 
Jag förstod det så att i kulturvårdscentrum i Uddevalla, där Bohusläns museums fotosamling förvaras och vårdas, finns cirka 350 000 negativ bevarade från bohuslänska fotografer.
Dessa ligger nu ute på en sida som heter Digitalt Museum
Och där hittade jag Ingeborg Enanders bilder.
Hon var fotograf i Stenungsund under en lång period.
 
Ingeborg sitter vid sitt skrivbord, tredje damen från vänster.

Och hon har fotat en del av mina släktingar.
Mamma och jag satt i flera timmar och tittade på bilder.
Vi hittade en sån fin bild på familjen som byggde och bodde i vårt hus innan mor & far köpte det.
Det var förskolelärare Josef Glanse med sin fru Hulda och de två barnen Stig-Arne och Tullan.
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar