onsdag 23 mars 2011

I mitt sovrumsfönster....

....står det 21 små tomatplantor.

Det är så roligt att se dom växa och jag trodde aldrig att alla frön jag sådde skulle ta sig. Någon buskig variant ska det så småningom bli. 

Dom har växt så fort så nu är det snart dags att plantera om dom i småkrukor. (Just nu är dom planterade i byttor). Sedan får jag nog börja att dela ut dom så smått till alla nära och kära. Inte får dom plats i mitt lilla sovrumsfönster. För jag har ju inte bara sått tomater utan också chiliplantor och gyllenbär (physalis).


Det har ju varit kallt den här vintern så jag hoppas att jordgubbarna och smultronen klarat sig ute på balkongen. Det samma gäller för min bambubuske som just nu ser riktigt risig ut. 
Kliar lite i fingrarna när jag tänker på att få sätta upp mitt lilla växthus på balkongen.
Många vårkramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar