onsdag 30 mars 2011

Jag hoppas...

...att våren är här nu. En sådan underbar vårdag idag. Tycker synd om alla som sitter inomhus på sina jobb.
När jag kom hem idag från jobbet så lyste solen in i vardagsrummet. Härligt! Men vart kommer allt damm ifrån?? Måste dammsuga. Måste dammtorka. Minsta lilla partikel syns i det skarpa ljuset....jag vet att ni känner igen det! Så ett svep med min Philip(s) och sen var jag tvungen att ge mig på fönstren som jag inte rört sen i höstas nån gång. 
Faktiskt riktigt skönt på balkongen.
Fåglarna har ätit mycket jordnötter så nu det är dags att fylla på med sista påsen. 


Inspekterade min växter för att se så dom överlevt vintern.
Min bambu ser onekligen död ut.....(snyft). 


Någon som vet om det är normalt att den ser så torr och tråkig ut och när vågar man klippa ner den? Kommer de nya skotten när den väl är nedklippt? Får väl googla....hihi!! 
Vid en närmre titt under min presenning på balkongen, så ser jag de små grova gröna bladen från mina jordgubbar och smultron, som så gärna vill ha lite solljus. Härligt att de har klarat de kalla vädret i alla fall.


Och inne på fönsterbänken växer tomaterna, chilin och physalisen som bara den.....




Soliga vårkramar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar