fredag 17 juni 2011

Städdags...

....på fritids!

Jag vet hur barnen leker.
Jag vet allt.
Droppande näsor.
Nysningar.
Sandlådesand.
Låtsas ätande.
Otvättade toabesöks händer.
Snorkråkor.


Allt som fastnar på alla leksaker på vårat lekloft.
Och jag vet att man bara anstränger sig pyttelite för att tvätta leksakerna EN gång om året.
Bäst är om man kan sätta en sommarvikare på den uppgiften.

Tyckte då vi hade lite barn att det var ett ypperligt tillfälle att just tvätta.

Diska.
Torka ur.
Tvätta.
Sprita.



Och när fröken Anna började stöka och städa så kom barnen och undrade vad som händer. 
Varför diska våran plastmat??? 
Jag tog en snabb lektion i bakterier och sen ville alla hjälpa till.
De tyckte det var jätteroligt.
Även om lilla S sa 
- Fröken det här är det äckligaste jag någons gjort!
Det följdes snabbt upp av 
- De ser helt nya ut!


Uppdraget avklarat!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar