onsdag 22 juni 2011

Varmt

Mörkt.
Fuktigt.
Bastu.


Jag är på badhuset.
Det är så skönt att krypa in i bastun och sätta sig.
När kinestanten äntligen går 
(det är alltid en kinestant i bastun det kan man räkna med) 
kan man sträcka ut benen och lägga sig till rätta.
Hela bastun för sig själv.
Underbart!
Det är sådär lagom varmt. 
Hamnar du utanför handduken så svider skinnet till.
Det smakar planka i munnen och blunder jag inte så torkar linserna.


Ligger man där tyst och blundar så kan man höra plaskade från bassägen genom de alldeles för tunna väggarna.
Man kan drömma sig bort och låtsas vara på den där Thailands semestern som aldrig blev av.
Härligt!

Kinestanten kommer in en vända till för att torka håret.

Men plötsligt från ingenstans är det en röst som ropar.
- Manlig personal på väg in!
- Manlig personal på väg in, var goda och skyll er.
Jaha, gå igenom då tänker jag.
- Hallå, är det någon i bastun?!
- Äh, JA!, ropar jag.
- Jag ska öppna dörrarna för det är snart dags för stängning!
Men va fan....
Det här är inte sant....

När jag pallat mig ur bastun och kommer runt hörnet så står han där. 
Och blundar.

Haha tänker jag.
Han har jag gått på buggkurs med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar