måndag 27 juni 2011

Grönska

Jag har faktiskt blivit tillfrågad om vad som händer på min balkong.
Och då får jag väl erkänna att jag har varit dålig på att följa upp med mina planteringar.
Så här kommer en uppdatering till alla.

Känner mig mycket stolt över att det kommit tomater. 
Känns som om mina har fått lite för lite sol bara. Dom kunde varit större.


Chilin behöver nog också mer sol. Får försöka ställa fram den.
Skulle vilja att den blommar nu men icke.


Något som blommar och frodas det är smultronen. 
Både mina röda och mina goda vita smultron.




För ett tag sedan köpte jag basilika i mataffären och den planterade jag ut.
Den har blivit jättefin.
Har även fått basilika av en vän men den har inte alls växt till sig.


När jag var på fest hos Mr H fick jag thailändsk basilika av honom att plantera.
Och nu står den i solen och jag hoppas kunna använda den så snart den fått fler blad.
Den smakar lakrits.


Och så har vi den stora physalisen. Den växer så det knakar men inte några blommor än.


Men andra blommor kommer snart.
Både på tagetesen och pelargonian.


Håll till godo och trevlig måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar