söndag 2 september 2012

Sensommar

Igår härlig sensommar dag med underbar värme.
Idag en tidig höstdag med blåst och regn.
Får en att undra vart sommaren tog vägen.
Från en dag till en annan.
Träffar människor som frågat vad jag gjort i sommar.
Ja, hur var det nu?
Vad har jag gjort?
Sommaren känns plötsligt så långt borta.
Tänker för mig själv på utvalda guldkorn.
Tänker på allt jag ska göra annorlunda nästa sommar om jag nu får privilegiet att vara ledig.
Den här sommaren har jag träffat fler människor än någon annan sommar.
Lärt känna så mycket olika personligheter.
Och vet ni vad? Än är sommaren inte över...
Den lever med oss hela september in i oktober tills vi vågar släppa den.
Tills vi nöjda bjuder in den härliga känslan av höstmyset med tända ljus och äpplepaj.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar