torsdag 11 april 2013

Nya projekt...

....formas i huvudet på mig varje dag.
En del dör ut med en gång, andra ligger och gror.
Vissa bli jag sådär glad och exalterad över så jag kan gå och småtänka och mysa för mig själv.
Pangidéer dyker givetvis också upp men är ibland helt hopplösa att sätta i verket.
Många idéer blir liggandes hos mig så länge att jag tröttnar på dom.

Och allt för ofta tar saker för lång tid.
Konstigt det där.


Har förstått på senare tid att jag faktiskt ofta skapat på impuls.
Där, då, i stunden.
Att planering kanske inte är nåt för mig.
Att om jag planerar så finns chansen att bli besviken.
Besviken på att det inte blev som jag länge gått och tänkt.

Man blåser upp saker i sin hjärna.
Förväntningar.
Bra eller dåligt.
Visst fungerar vi alla lite så ibland?
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar