lördag 13 augusti 2011

Skolfoto

Den två dagar långa repetitionskursen gick snabbare än vanligt. 
Kanske för att det har blivit lite enklare i år.
Lite mindre pappersarbete för oss fotografer.
Och andra sidan lite nya program i datorerna som man måste lära sig.


Hämtade bilen på torsdagsmorgonen.
Efter mycket om och men fick jag tjatat till mig en röd. 
Vinröd.
Min bil.


På kontoret var det full rulle med all utrusnings som skulle plockas ut. 
Vi är 12 gamla fotografer som ska testa blixtar och prova nya objektiv.
Det tar tid.
Väldigt kul att träffa alla igen.


Jag fick äntligen bytt ut "gamla Bettan" (en riktigt gamla tråkigt och klumpig blixt).
Så nu med min nya lilla "Elin" blixt så är nog min väska 8 kg lättare.
Jippi!!

Måste kolla att alla mina blixtar fungerar

Och så slipper vi släpa med oss printer i år också.
Kan nog räkna av 10 kg från packningen och det är ju tacksamt.

All min utrustning

Speciellt när man ska packa.


On the road again!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar