söndag 25 mars 2012

Påväg till söndagspicknick

Solen skiner och det är sådär vårvarmt.
En fjäril flyger förbi på balkongen.
Kände att jag behövde ett avbrott i allt städande och tog en promenad till Kypesjön.
Det var länge sedan sist.
När jag går min lilla speciella väg genar jag ju alltid över soptippen.
Den är i ständig förändring men ser oftast ut som vanligt.
Idag hittade jag tussilago som trängt upp ur allt skräp.


På vidare vandring bland conteinrarna hittar man allt möjligt.


T.ex. har en av dom rostat fram ett väldigt vackert mönster med otroliga färger.
Me like!!


Och bli man trött i fötterna på resan kan man välja på flera ställen att vila dem på.



Men sedan är det skönt att komma fram och käka sin picknick, samla energi och götta sig i solen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar