måndag 9 juli 2012

Ny manetjakt

Åter en manetjagar dag.
Trodde det skulle börja regna på eftermiddagen så på morgonen kastade jag mig i bilen och drog söder ut till Stockevik.

Där ligger havet rakt på vilket jag tänkte var en bra förutsättning för maneter.
Vattnet är oftast kallare då än den viken jag var i igår.
Kallt vatten betyder fler maneter.
Och jag hade rätt.
När jag kom fram gick vågorna höga och det var svårt att fånga "bränninsarna" på bild samtidigt som jag försökte skydda mig själv från dem.



Fick dra mig tillbaka till en brygga som bröt vågorna och tillät mig att bli kompis med en öronmanet istället.


Tjörn hade otroligt vackert väder idag. Så skönt i havet.
Bättre än poolen hos mor och far.


Imorgon kommer en kavalkad av manetbilder för er som är intresserade....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar