tisdag 24 juli 2012

Torpa Stenhus

När jag nu skriver detta inlägg är klockan snart onsdag.
Har gjort så mycket idag att jag inte hunnit med bloggen.
Startade dagen med en fin tur till Torpa Stenhus.
För er som aldrig varit där, åk dit!
Länk till Torpa hittar du HÄR
Torpa stenhus ligger vid sjön Åsunden.
Ett välbevarat slott från 1500-talet.
Gå den guidade turen för den är såååå bra. 
Och den vackra natur som finns runt Torpa är något utöver det vanliga.













Sen efter min träning på em fick jag komma hem till fröken R som jag har lovat att hälsa på så länge.
Vi hade jättetrevligt.
Fikade te, mackor och bullar på R:s underbara balkong. 
Därifrån kan man se nästan hela stan.
Är avundsjuk!
Hon har det så fint.


Blev kvar i nästan 4 timmar.
Är osäker om jag tackade så mycket för fikan.
Ja, jag gör det nu iaf, Tack R!

Cyklade hem i mörkret.
17 grader och ljummen vind.
Tanken lyser upp min väg hem i mörkret.


Den tillhör verkligen Borås stadssiluett nu mer.
Så vacker när det skymmer.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar