måndag 23 juli 2012

Tacksamhet

Som kanske många av er vet så har jag inga mor eller farföräldrar i livet längre.
De gick bort när jag var ganska liten.
Men just nu går jag inte lottlös.
På museet finns de varma själar av äldre människor som jag har så mycket utbyte av.
Inte alltid att det är bara skratt. Vi delar mycket annat också.
Jag lär mig så otroligt mycket av dessa Nära Vänner.
Kvinnor och män.
Och jag känner en sån tacksamhet att få känna dom.
Att umgås på lika villkor.
Att få dela kramar och glada leenden
Att känna att någon verkligen bryr sig om en.

Tack!

Tack B-M för den fina pin jag fick igår. 
Den som du tyckte passade åt mig.


Tack än en gång U-B för den fina duken.


Tack R för det vackra fatet från din första servis som jag fick när du flyttade.
Tack B för den underbart goda potatisen som du plockat ur ditt egna land åt mig.


Ni är fantastiska!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar