onsdag 4 juli 2012

Gummifabriken

Igår kväll tog jag mig en tripp till Viskafors.
Var ett år sedan jag var i den gamla gummifabriken.
Kände mig lite spänd, det var ganska mörkt redan då jag kom fram och man vet aldrig vad som väntar därinne.
Lite läskigt.
Men jag hittade genom skogen och in.


Såg ut som vanligt men till min förvåning hade varje ställe jag fotograferat på förgyllts av ett konstverk.




Blev först besviken att jag inte kan ta de bilder jag planerat men sen fylldes jag av glädje för de fina bilderna på väggarna.
Tänk att någon valt denna platsen och gillar den så som jag.
Spännande.
Vem är den här personen/personerna?

En vet jag vem det är.
Hittade nämligen en dalahäst på en vägg.
Den känner ni nog alla igen från konstverket vid Sandwalls plats.


Såg två andra konstinstallationer på väg ut mot Viskafors.
Blev överraskad av det fina.
Bilder på dessa får ni se imorgon på bloggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar