söndag 8 juli 2012

Tekniken

Såg fram emot att åka ner till havet idag.
Äntligen hade jag hittat laddaren till den lilla vattentäta kameran och visste precis vad jag ville plåta.
Hade hör det ryktas om kopiösa mängder maneter.
Var så sugen på att få en bra bild.

När jag väl kom ner till stranden lyste maneterna med sin frånvaro.



Började därför lite besviket att fotografera en envis räka som kröp över stortån.


 Det blinkade till i displayen på kameran....
" minneskortet låst"
Ingen bild sparad.
NÄ...!!!!
Försökte allt i alla möjliga inställningar.
"minneskortet låst"
Plockade ur minneskortet och insåg att jag kunde ta 6 bilder på kamerans interna minne.
Men när det var fullt och jag raderade några kunde jag i nästa veva bara spara 3.
Och då lägligt kom en liten öronmanet guppande.
Som sänd från ovan.
Tyvärr hade gud och min kamera inte samma frekvens.
Kameran bara la av, ville inte vara med mer.
Grrr och morr!

På väg till bilen använde jag mitt torra cyklop till att plocka svamp i istället.


Den lilla vattenpölen

Väl hemma igen satte jag mig med kameran och datorn. 
Efter en stund av blackout så hittade jag en liten, liten plastbit på minneskortet som man kunde skjuta fram och tillbaka. 
Visst hade den hamnat på snè.....
Så enkelt var det löst.
Dags att dra ner till havet igen då.


Mor och barnbarn fick följa med.
Och ja där ute på en holme fick jag tag på en lite brännmanet.
Brände bägge armarna men det var det värt.
Fler bilder på den får ni se imorgon.


Och oturen vände där...
När jag skulle kissa i skogen på väg tillbaka trampade jag nästan ner ett helt gäng kantareller.


Vi åkte till Skärhamn och tog en glass på det.


Klockan åtta på kvällen och fortfarande så skönt.
Och tydligen också musfritt....haha!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar