torsdag 7 april 2011

På väg hem från jobbet....

....gick jag förbi några nedsågade björkar. Tanken slog mig att plocka lite påskris redan nu.  Det kan ju vara svårt att få tag på ett stort fint ris annars. Sagt och gjort jag plockade mig några kvistar. Gick förbi några sälgar också och såg då att det kommit små videkissar. 







Väl hemma i dörren möttes jag av min egen lilla videkisse...
...lilla Harry.


Han tyckte det var spännande med björkris. 
Något att lukta på och nafsa i. 
Placerade mitt påskris i förra vårens loppisfynd....


....min stora (10 L) kaffekittel som jag kom över för ynka 30 kr.
Nu är det ju inte långt kvar innan man ska "klä" riset. Vet inte än vad jag ska ha i. 
Fjädrar såklart men ska man ha någon speciell färg? 
Ett bra tips till er alla är iaf att inte ge riset något vatten. Det finns så många som är allergiska mot björk när den väl slår ut. Tänker ut i fall att ni får gäster. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar