lördag 9 april 2011

Skulle ju bara åka en sväng....

....till Borås Museum men hamnade givetvis på second hand. Fast om jag ska försvara mig lite så låg second handen på vägen till museet. Inga omvägar. Kilade in en stund och hittade en fin rosa bricka och en kaffekittel modell mini. 


Den ska jag ha ett minipåskris i.



Borås Museum visade en ny utställning "Abstrakt Form". 


Utställningen presenterar konsthantverksgruppen Sjuhäradsform.
Utställarna är kvalitetsgodkända konsthantverkare från hela Sjuhäradsbygden.
underbar lampa av garn

Väl värd att se för vi har många bra hantverkare.

Gunilla Karlssons tovade tulpaner finns med i filmen Änglagård
Min kära vän Egon Johansson har gjort smycken som bröllopsgåva till prinsessan Viktoria. I bakgrunden står en kopia på tackkortet från Viktoria och Daniel.

Egon har ju även designat ett pinocchio smycke.
Häftiga föremål i keramik

Och när jag kom ut på parkeringen så såg jag årets första tussilago....


14 grader i skuggan. En strålande dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar