lördag 30 april 2011

Ekhagens loppmarknad

Vaknade till en underbar strålande sol i morse. 
Perfekt för loppmarknad! 
Mamma kom igår och kl 9 i morse stod vi startklara vid Ekhagen.
Man kan säga att vi inte var ensamma. Jättemycket folk, jättemycket prylar.


Mamma hittade ostkupa, kastrull till ljusstöpet, elefant till Kim, en ljusstake och två duvor i Rosa Ljung (hon samlar) och ett fint bord till hallen. 

Köpte bordet på ett för mig nytt sätt. Vi kom till en inhägnad med möbler, där fick man skriva på en lapp vad man tycker att saken är värd. 
Alltså lägga ett bud. Som Tradera fast i verkligheten. 
Så en timma senare kollade dom vem som hade högst bud på föremålen. Mamma la ett bud på bordet på 250 kr och när budgivningen var slut så hade ingen bjudit högre. Mor var väldigt nöjd. 

Jag hittade en kakburk (precis en sådan som mamma hade när jag var liten) och två kaffekoppar.



Har en ide med dessa kaffekoppar......så fortsättning följer.....

På loppmarknaden hade dom kommit på något riktigt smart åt barnen. Dom hade satt hjul på gamla badkar och sedan satt ihop dem som ett tåg. Allt drogs av en åkgräsklippare. Barnen hade jätteroligt och det var fulla vagnar varje varv tåget körde. 



Väl spenderade 2 timmar.

Sedan åkte vi ut till Hillared. Där på trädgårdshandeln så hade jag sett en buddha. En sådan som mamma vill ha i trädgården. Så nu hade hon bestämt sig för att det var den hon skulle ha. 


Nästa gång jag ser den står den nog väldigt fint i trädgården.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar