torsdag 21 april 2011

Äntligen Påsk!


 Nu är påsken här! Jag jobbar min sista dag innan jag får välförtjänt påskledigt i 4 dagar.

Färgerna på fjädrarna i mitt påskris

Har ni hunnit klä riset, lagat påskmat och köpt påskgodis??

Oj då...ser inte det där björkhänget hur som en stor...."piiip"....????

Jag skippar Blåkulla i år och åker till mina föräldrar på Tjörn idag istället. 
På lördag ska jag gå på knytkalas. Vi ska äta god mat, tjôta och leka lekar. Ser verkligen fram emot det.
Apropå lekar har jag hittat några roliga i mitt husmorslexikon.....haha! 



Ibland är det bra att ha ett gammalt husmorslexikon från 1958. Man hittar alltid något kul när man bläddrar. 
T.ex. gamla påskseder. Visste ni att den som går upp först på långfredagen eller påskmorgonen ska piska de ännu liggande med ris. 
Alltså helt lagligt att smiskas tidigt på morgonen.....mysigt....haha!!



För er som behöver sista-minuten-påsktips så kan ni besöka Martha Stewart hemsida (en av mina favoritsidor). Jag kommer själv använda tipset om hur man till påskdukningen kan vika harar av servetter.



  
Men nu tar jag bloggledigt ett par dagar...


GLAD PÅSK på er alla!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar