onsdag 6 april 2011

Visst kan man....

....vara trött och känna att allt är si sådär ibland. Idag har känts som en sån dag. Fast jobbet håller en hela tiden över vattenytan. Arbetskamraterna ger en energi. Kanske inte alltid god energi med det behöver inte vara en sån dum grej. Även "jobbig" energi kan få fart på en ibland. 
Jag var riktigt trött i morse men lagom till första idrottslektionen så rann tröttheten av mig. Barnen är så fulla av energi. Dom alstrar energi likt en varm kamin en vinterkväll. Jag värmer mina händer i deras energi. I deras glädje. Dom tycker det är lika roligt som jag att ha gymnastik.


Ibland så kan det vara svårt att vakna ur den där tröttheten. Alla är så trötta jämt. Jag skulle vilja säga som i den där reklamfilmen, 
"- Då får man möblera om med sig själv!"

För när dagen har flutit fram och man är på väg hem dit man längtade när man var sådär trött.....
ja då känner jag att jag omvandlat den där energin till en liten nypa lycka.


Lilla pippi har fått en partner....lille skutt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar