söndag 10 april 2011

Strålande solsken!

Idag bestämde jag mig för att vårstäda balkongen. Plockade ner presenningen och klippte bort döda blad från jordgubbar och smultron. 



Sopade och sorterade krukor. Åkte sen och handlade ny jord och växter till krukorna. Det blev några penséer i benvitt och lila och så påskliljor. 




Fyllde på med ny jord och hämtade överdraget till mitt växthus. Tog fram mitt egengjorda rabarberblad i cement också.


Tänkte ha det som fågelbad nu när talgoxarna fortfarande kommer för att äta de sista jordnötterna. Men jag vågar inte hälla vatten i än. Med risk för att det fryser på.
Apropå penséer så köpte jag nyligen en kofta med pensée tryck...


Nu återstår bara att flytta ner balkongstolarna.


Ha en fortsatt trevlig söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar