onsdag 1 augusti 2012

Berntsson

När jag var ute och letade fotoställen idag svängde jag förbi Stenkyrka på Tjörn.
Tänkte bara ta en titt.
Klappa lite på farfar & farmors gravsten.
Det var många år sedan.
Där fick jag någon form av "tokinfall".
Bestämde mig snabbt för att fotografera alla gravstenar runt om med samma efternamn som mig.
Alla kan man ju inte vara släkt med men jag kunde ju fråga pappa.
15 gravstenar fotograferade jag innan jag gav upp.

Min farfar och farmor Ragnar & Julia

Min pappas farfar och farmor Lars & Elisabet

Min farfars kusin

Tre av min farfars nio syskon Hanna, Agnes och Bengt.


Maria och Hilda är systrar med min pappas farfar


Alla var inte släkt.

Men det fanns en massa släkt jag inte fotat där på kyrkogården.
Helgesson och Olsson t.ex.
Dessa var ju endast på pappas sida.
Och gräver man ännu djupare så finns det i min mors släktkedja både Måneskiöld, Green, Ormsdotter, Drotning, Barfot, Trätälja kung av Värmland och självaste Harald Hårfager kung av Norge.

Så jag får väl konstatera att jag är 33:e nedstigande led en prinsessa av Norge....hihi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar