tisdag 14 augusti 2012

Muffinskaka med kärleksglasyr

Kommer ni ihåg när jag bakade världens enklaste muffins?
Ni kan läsa om det HÄR.
Skulle baka muffins igår bara för att jag var så himla sugen på nåt sött och hade inget hemma.
Men så drömde jag mig bort till den där härliga glasyren som finns på kärleksmums.
Kan ju inte göra en hel plåt kärleksmums till mig själv! Nog får vara nog!
Men så kom jag på att jag hade köpt en liten kakform på loppis för ett tag sen för bara en 5:a.
Den är lite mindre än en assiett i diameter.
Vispade ihop muffinssmeten så som receptet och den fick precis plats i den lilla formen.
Skjuts in i ugnen.
Så gjorde jag en tredjedel av glasyr receptet.
Och så kokos på toppen. 
Och en liten ringblomma, plus någon annan liten ätbar blomma jag hade på balkongen.




Vilken perfekt liten kaka det blev. Åh så god me....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar