onsdag 4 maj 2011

Då var det....

...onsdag igen! 

Fröken Anna har fina rosa gympaskor

Idag hade jag dans på idrotten. 
Något barnen faktiskt tycker är ganska kul.
Vi dansade till "Waka Waka". Ni vet officiella VM låten 2010 (fotboll).
Barnen älskar den låten. 

Imorgon skall vi ha klassiskt kafferep för första klassarna. I samband med att eleverna läst om Astrid Lindgren. 
Och Fröken Anna tar givetvis tillfället i akt att klä ut sig. 
Ni får gissa er fram till vilken figur som jag förvandlar mig till imorgon.....haha!



Bakade ett så gott knäckebröd igår. 


Fick receptet på jobbet. 
Tänkte dela med mig av det då det är ett så bra knäcke som man inte ens behöver kavla ut.

Helens Knäckebröd                       1 plåt


2 dl majsmjöl
1 dl solrosfrön
1/2 dl sesamfrön
1/2 dl linfrön
2 1/2 dl vatten
1/2 dl olivolja



Blanda dom torra ingredienserna.
Koka upp vattnet och häll oljan i vattnet.
Rör i vatten/olja blandningen i de torra ingredienserna.
"Häll" på en plåt (det är ingen smet men heller ingen deg utan nåt mitt emellan), bre ut tunt. 
150 grader ca 1 timma tills brödet är hårt.

MUMS!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar