tisdag 24 maj 2011

Böcker

Något som jag bara måste titta lite, lite på när jag är på loppis är böcker.
Egentligen är det väl ingen bok som jag är direkt ute efter....
...eller jo Husmorslexikon från 1958 första delen och den sista receptdelen, men inget utöver det.

Jag är ju av den tron att böcker som man inte tänkt läsa igen är ju ingen ide att ha hemma att samla damm. 
Dem kan man låna på bibblan ist.
Så faktaböcker av olika slag och uppslagsböcker tycker jag är intressant att fynda. 
En god bok man kan återkomma till om och om igen.
Därför har jag svårt att låta bli en lite kik på loppisar. 
Såg t.ex. denna nu i helgen...


....och kunde inte hålla mig för skratt. Tänk alla som faktiskt köpt denna i bokhandeln och tyckte att det var en helt fantastiskt revolutionerande grej. Mikra blommor.....wow!!!

Jag gjorde två bokfynd i helgen. Grekisk mytologi och Nordisk mytologi.


Har faktiskt inte läst så mycket om just grekisk mytologi. Bara om nordisk. Och vilka vackra illustrationer sen. 




Helt klart värt 20 kr.
 
Och glöm nu inte det alla boråsare att låna böcker på stadsbiblioteket nu. 
För ni behöver inte lämna tillbaka dem fören i höst.
Du får längre tid att läsa och biblioteket får hjälp med flytten! De  beräknar att öppna det nyrenoverade biblioteket 1/9.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar