söndag 15 maj 2011

Söndag igen

Jaha då var det söndag igen. Var uppe sent igår för att titta på finalen i Mello. Sverige låg ju bra till ett tag men tyvärr räckte det ju inte ända fram. 
Och Azerbaijan var ju inte ens bra....*suck*!
Ikväll får Sverige en andra chans att plocka guldet...
...denna gång i ishockey.

Idag har jag faktiskt hunnit springa en väldigt snabb sväng på loppis. Och fyndade gjorde jag. Två fina kakformar. Vill verkligen prova dom. Ska snabbt försöka rota fram ett smarrigt recept. 



Fick liljekonvaljer av mor i torsdags och dom står i köket och doftar underbart. Liljekonvalj är ju min favoritblomma.



Och så behövde mina tomater, chili och physalis planteras om. 
Och då ser jag.....högst upp på den lilla tomaten skymtar små knoppar....jippi! 

(må hända att jag är lite töntigt glad över några ynka knoppar men sån är jag)

Nu behövs bara lite sol. Visst är det bra med regn. Inte minst för alla pollenallergiker men det känns som det kan vara nog nu.
Ha en fortsatt trevlig söndag och glöm inte....HEJA SVERIGE!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar