tisdag 31 maj 2011

Världens bästa....

...jobb.


Ja så kan man tycka nu när solen är framme och graderna är uppe i +24.
Vet att jag inte hade samma känsla då snön legat i 3 månader och det var svinkallt.
Men nu är jag lycklig över att ha en sånt bra jobb där jag kan vara ute hela dagarna.
Gympa ute och fritids ute. 



Det märks på alla stor som liten att det är skönt. 
Mindre kläder, roligare lekar, gladare själar.


Och ibland lönar det sig verkligen att ha en blogg som denna. Min kära vän Ulla såg mitt morsdagsinlägg och insåg att hon har en Rosa Ljung vas hemma hon inte använder. 
Så hon tog med den till mig att ge min mamma. 


TACK kära Ulla. Mamma kommer bli så jätteglad.

På väg hem idag cyklade jag förbi ett sånt där "spökträd".
Läste faktiskt nyss att det kallas så.
Dom där stackars häggarna som blir helt invaderade av larver. 


Kan inte förstå vad larverna får ut av att totalt klä in ett stort träd i väv......?



Än mindre förstå vad alla fåglar som älskar larver har tagit vägen.


Borde inte naturen fixa en sån grej av sig själv. Eller vi kanske snart måste plantera in nån ny djurart i Sverige som äter våra feta larver.
När jag stod där och plåtade trädet så kunde jag höra hur det "knäppte" runt omkring mig. 
Hur larverna liksom knaprade i sig löv. 
Usch fick larver i håret.....BLÄ!!


Men vad gör man inte för konsten......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar